måndag 12 december 2011

Bästaste bästisen

Hej!

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min bästaste bästis födelsedag. Hon önskar sig aldrig något (plus att hon har allt) och är därför den svåraste på julklapps/födelsedags listan men i år önskade hon sig ett eget inlägg på bloggen så var så god min fina vän, enjoy!

Jag kommer inte ihåg när vi träffades, vet att det var på dagis när vi var runt två år gamla och har sedan dess varit bästa vänner. Vi bodde två minuter ifrån varandra under hela uppväxten och när vi var tio hade våra föräldrar gått ihop och byggt ett stall av ett gammalt hönseri. Så från tio till 18 års ålder hade vi häst i samma stall, tränade tillsammans, tävlade tillsammans, gick i samma klass och ändå umgicks vi nästan varje dag efter stallet. Behöver jag ens nämna att vi vet i princip allt om varandra?

Tävling med våra B-ponnyer 

Att göra ett år utomlands har jag alltid velat och när jag stod på Kastrup och skulle ta flyget till Kanada var det inga problem att ta farväl av min familj men att säga hejdå till min bästis gick inte, då kom tårarna och dom rann en bra stund. Innan jag åkte tror jag att vårt längsta "uppehåll" var när hon var i Thailand i två veckor och nu var vi ifrån varandra i ett år!
Jag kommer aldrig glömma hennes förvåning när jag utan förvarning efter ett år ringer på hennes dörr. Hon blev så chockad att hon gick in igen och jag vet inte riktigt om hon trodde det var sant att jag var hemma. Givetvis kom tårarna igen.

Att vi har ruskigt kul tillsammans kan alla som träffat oss intyga. Ett exempel är när Hansson (något berusad) välter ett badkar på en förfest men hävdar bestämt att det inte var hon trots att ingen annan fanns i närheten. Att hon själv påstår att hon har alla tio på jorden är ett klassiskt uttryck som är så långt ifrån sanningen man kan komma men som hon själv var ganska nöjd med.


Vi är som ett gammalt par som oftast vet vad den andra tänker på utan att fråga, kan avsluta varandras meningar och som delar precis allt med varandra. 

Jag kan tragla på hur länge som helst om min fina vän och om hur galet mycket vi upplevt tillsammans, både roligt och sorgligt men jag vet att hon alltid finns där och att vi tillsammans klarar det mesta. Det finns inga ord som är så starka att jag kan förklara hur mycket hon betyder för mig.

Jag minns inte livet före Hansson och jag hoppas att jag aldrig behöver minnas det utan henne.
Jag älskar dig mer än mest och grattis på födelsedagen! 


Hon kallar min mamma för hennes bästa väninna 
Hon och hennes fina JonJon




Bästa Hansson facet ; ) 

1 kommentar:

Erika sa...

ååh ni är så fia ihop ni två! :D