måndag 26 december 2011

Dag 28 och 29

28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för



Då personerna som först hoppade upp i huvudet när jag läste dessa två dagar är dom samma så slår jag ihop dagarna : ) 


Även om jag vet att ni tycker det räcker att jag finns till vill jag ibland kunna ge något tillbaka och därför var det självklart för mig att skriva detta till just er! 
Personerna i fråga är mina föräldrar. Jag vet att det är många som anser att dom har världens bästa föräldrar men till er säger jag bara en sak, ni har fel. Mina föräldrar är dom finaste som finns och jag skulle inte vilja byta bort dom för alla pengar i världen. 


Jag vet att vad jag än väljer att göra och vilka beslut jag än tar (vare sig mina föräldrar håller med eller ej) så har jag alltid dom båda bakom mig och dom ger mig alltid sitt fulla stöd, för dom är något annat helt otänkbart. Utan dom hade jag aldrig vågat sätta mig på ett plan för att flytta till ett helt okänt land, flytta till en stad som ligger långt bort eller ta mig an den ena konstiga hästen efter den andra. Men något mina föräldrar alltid uppmuntrat till är att prova, ta chanser och att leva livet. Något dom upprepar ofta är att det viktigaste är inte vad vi gör i livet eller vilken titel vi får utan att vi är lyckliga! 
Dom pushar mig alltid sådär lagom vilket får mig att vilja utvecklas och bli bättre men utan att jag känner mig misslyckad om jag inte skulle nå ända fram. Om jag av någon anledning ändå skulle känna mig misslyckad (vilket händer då jag är perfektionist ut i fingerspetsarna) låter dom mig först få plats och tid och sen lyfter dom upp mig och kommer på en ny lösning. Det syns och märks att deras mål i livet är att få oss att le.  


Sen jag varit liten har båda pusslat och trollat med knäna mer än en gång för att få vardagen att gå ihop och att jag både ska få ha mina hästar och tävla. Dom har kört mig från Ystad till Leksand och till alla möjliga ställen där emellan och alltid gjort det med ett leende oavsett resultat och klass. 


Jag kan nog skriva en hel bok om hur mina föräldrar alltid sätter oss barn först, hur fantastiska, underbara omtänksamma och kärleksfulla dom är. Inte bara mot oss barn utan även mot våra vänner. Jag tror att ni nu fattat vinken, mina föräldrar är helt enkelt bäst! 


Ni är dom finaste som finns

1 kommentar:

Erika sa...

Håller med dig, dom är awesome :D