söndag 12 februari 2012

Bommar

Hej!

Vart ska jag börja? Antagligen från början. I fredags fick det bli ett ganska snabbt pass med Bus där jag mest checkade av att hon fortfarande är med på noterna efter några dagars vila samt att gas och broms fungerade. Hon gjorde allt väldigt bra och nöjd var märkbart nöjd med att få lite motion.

Igår när jag kom ner till ridhuset stod det en del hinder uppe plus att där var några andra hästar så det fanns en del att titta på. Hon var lite spänd i början men precis som innan lugnar hon sig så fort hon sätts i arbete. Hon börjar nu söka sig framåt, nedåt och emellanåt jobbar hon på bra med ryggen och bakbenen.
Provade att lägga ut en bom och det var lite konstigt dom första gångerna men sen tog hon sig fint över i alla gångarter.

Då Reka var med mig kunde hon både fota och filma. Tyvärr är jag sämst på att redigera så jag vet varken hur jag kortar ner filmen eller fixar ögonen på bilderna men ni får i alla fall ett litet smakprov på hur vi ser ut. (Vet att mina kära föräldrar är väldigt nyfikna) Väldigt nyttigt för mig att se mig själv så jag svart på vitt får se hur dålig min sits blivit och att jag verkligen behöver ta mig i kragen och tänka på min egen ridning.


3 kommentarer:

Erika sa...

sååå fina ni är hilda. Ser super ut!!

Reka sa...

Jag tyckte att ni var jätte duktiga, verkligen jätte roligt att få se er!

Stefan sa...

Fantastiskt!
Bra jobbat av er bägge två.