söndag 19 februari 2012

DYR!

Hej!

När jag tog in Bus var hon fortfarande svullen i sitt ben men jag tänkte att det kunde va bra om hon fick röra sig lite mer än vad hon gör i hagen (förutsatt att hon är fräsch).
Tog henne ett par varv på linan och hon såg helt fräsch ut så bestämde mig för att hoppa upp. (ridabstinensen var hög vill jag lova).

Som hon gick sen! Hon har aldrig ens varit i närheten av att gå såhär bra! Hon låg lätt i handen hela passet och inga sparkar eller bocksprång. Till och med hennes annars ganska dåliga trav var helt okej idag (inte för att hon någonsin kommer kunna bli dressyr häst men ändå) Hon var märkbart nöjd över att få jobba igen och jag önskar att någon kunde filmat oss idag.
All tid, arbete och pengar jag lägger ner är så värt det när jag får dom här 15 minuterna av ren lycka. Eller det är förresten inte 15 minuter för jag är ju fortfarande galet glad och det är timmar sen jag hoppade av min häst : )

Glädjen tar över så jag avslutar här innan jag svamlat bort er alla men kort sagt så är Bus värd flera miljoner idag : )

Idag är du dyr 

3 kommentarer:

Föräldrarna sa...

Aaaaaaw.
Dina föräldrar är rent tårögda!
Tänk att du kunde lära dig att tycka om Svea; så glada och rörda vi är.

Reka sa...

skulle bara skriva nått glatt och uppmuntrande till dig men dina föräldrars kommentar är ju svår att följa upp ;) puss på dig Hildavän

Hilda Bergendorff sa...

Tack ni är alla tre så fina. Puss på er