tisdag 14 februari 2012

Snö

Hej!

Vaknade till ett nytt snöfall men nästan plusgrader så här klagas inte. Upp till stallet och släppte ut hästarna. Morgnarna där uppe är dom bästa, helt lugnt i stallet och man kan gå runt och ta tid på sig och bara koppla av.

Eftersom det är sportlov är ridhuset tomt så jag passade på att rida Bus en sväng. I början var hon spänd och pigg och jag satt mest uppe på och åkte med. Jag gjorde halt tog ett djupt andetag och därefter började jag om. Sen gick det mycket bättre! Lite mer energi än vanligt men det är aldrig negativt utan fick bara se till att sätta henne i mer arbete. Lilla Bus tjejens galopp är absolut ljuvlig och nu när hon börjar få lite mer kondition har den blivit ännu rundare.

Nu väntar ännu en dag med 10½ timmars jobb men sen är jag ledig!

1 kommentar:

Reka sa...

Fy fasen att jobba så länge! du är duktig du :)