fredag 28 september 2012

Dålig ridning

Hejhej!

Idag tog jag tid på mig i stallet (fredag eftermiddag är det oftast ganska tomt och lugnt) och när jag närmade mig ridhuset såg jag att något var på gång där nere. Det var träning på en av banorna (vilket bara är bra då Busan behöver vänja sig) men saken var att så fort dom var klara skulle ridhuset göras iordning för auktionen som ska vara imorgon.
Hade en halvtimme på mig vilket gjorde mig stressad (helt i onödan då jag sällan rider så "länge"). Så jag tog inte tid på mig i framridningen utan hastade på och red ganska dåligt. Resultaten blev såklart därefter. Vi avslutade i alla fall bra med lång, låg och rund form och bra känsla men den känslan brukar jag numera ha från början.

Jag hänger inte upp mig allt för mycket. Jag vet vad som var dåligt och hur jag ska rätta till det till nästa gång. Gör om och gör rätt helt enkelt. Busan gjorde inga större fel utan bara jag som måste rida bättre. På söndag tar vi nya tag.

Imorgon väntas kaos på jobbet då det är marknad i stan. Därför åker jag till Bus tidigt för att få en bra start på dagen och samla tålamod till att stå på jobbet i över tio timmar. När jag väl kommer få stämpla ut imorgon blir det en snabb dusch och sen några öl för att fira att dagen är över.
Tror det blir en bra helg trots allt

Min fina Busa 

Inga kommentarer: