onsdag 30 november 2011

Dag två

2. När & varför jag började rida


Min mamma hade häst när jag var liten och min syster hade häst under hela min uppväxt men ingen trodde att jag skulle börja rida för jag var (är) världens mes så mina föräldrar trodde aldrig att jag skulle våga. 


Men som femåring tror jag att jag bad om att få börja (kommer inte riktigt ihåg var ju rätt liten). Men sedan dess har det rullat på. Först på ridskola och sen fick jag en häst på foder när jag va sju och sommaren när jag var åtta köpte vi min första egna b-ponny som sedan blev en c-ponny för att ta steget upp till d-ponny och slutligen storhäst. 
Valet och livet med hästar är det bästa jag någonsin gjort och inte ens när det blåser storm skulle jag vilja byta bort det mot något annat. 


Min söta b-ponny 

Inga kommentarer: