måndag 28 november 2011

Vimsig

Hej!

Idag har jag varit helt vimsig hela dagen! Brukar annars ha hyfsat bra fokus både på jobbet och i stallet men idag har jag verkligen gjort det mesta bak vänt. Vet inte hur många gånger jag la fel burgare på brickan eller hur ofta jag sa fel summa till kunden men många var det.

Hade insläpp idag och som vanligt gjorde jag upp en plan på väg ut till stallet för att jag skulle hinna ha god tid på mig att rida (hatar att behöva avbryta och "ge" sig bara för att man inte har tid att rida klart). Jag kommer upp till stallet och gör allt i fel ordning vilket slutar med att när jag kommer ner till ridhuset inser jag att jag har cirka 25 minuter på mig innan jag måste lämna och gå tillbaka. Som min bästis skulle sagt förvirrad.se!

Jag rider sällan mer än mellan 20-30 minuter då han inte orkar bära sig mycket längre och jag kan tycka att det räcker med en halvtimme aktiv ridning för en tre-åring. Men nu när han fått några dagars vila är där väldigt mycket energi i min prins och jag kände att 10 minuters ridning till hade varit optimalt.
Jag fick honom ganska avslappnad och fin i slutet men det är just den där känslan av att inte riktigt bli klar som jag verkligen ogillar. Jag har bara mig själv att skylla men på onsdag blir det nya tag och då har jag gott om tid.

Han har gått väldigt bra den sista månaden så att han gick lite sämre idag stör mig egentligen ingenting. Det kan omöjligt gå bra var dag, speciellt inte med ung hästar men det var just att jag fel planerade som jag stör mig på. Jag antar dock att inte jag alltid kan vara på topp heller utan ibland kommer min vimsiga sida fram på platser där jag annars brukar vara fokuserad.

Inga kommentarer: