söndag 27 november 2011

Rundare?

Hej!

När jag tog av min prins täckena i torsdags visade han tydligt att något hänt då han tittade och tryckte näsan på bogen hela tiden och när jag tog en titt såg jag att var han rejält svullen och hade ett sår över bogen. Troligtvis har han fått en spark i hagen. Han är söt min lille häst som alltid visar väldigt tydligt vad han har på sitt hjärta.

Han har fått vila nu i tre dagar och idag var svullnaden nästan helt borta och då han hade samlat på sig en del överskottsenergi plus att det blåser halv storm bestämde jag mig för att ta ner och longera honom lite i ridhuset. Mycket riktigt var han väldigt pigg och spänd. I början sprang han mest runt, sprätte, tittade på allt annat och var allt annat än koncentrerad på det han skulle. Efter lite tjatande så lugnade han ner sig och jobbade riktigt bra i linan.
Det är kul att ibland se honom från marken då jag inte har någon som kan filma eller fota mig särskilt ofta blir det lätt att missa utvecklingen. När han lugnat ner sig och travade runt i en rund form insåg jag att min fula lilla ankunge kommer ha möjligheten att växa upp till en svan. Han kommer aldrig bli någon "flashig" häst med flotta gångarter men nu tror jag faktiskt att min lilla prins kan bli en riktigt fin häst.

Det är en konst att ta bilder från sidan när man är själv men vi tränar på  : ) 

Inga kommentarer: