söndag 27 november 2011

Funderingar

Hej!

Jag har troligtvis gjort det sämsta man kan göra när man precis börjat blogga. Nämligen tagit en kort paus men som jag skrev innan så har bloggen inte haft högsta prioritet under denna veckan.

Jag är av den tro att allt blir vad man gör det till, att man alltid har ett val och att man alltid kan påverka och styra sitt eget liv och hur man vill leva det. Vi har alla olika förutsättningar men med rätt inställning och tänk kan vi alla komma lika långt.
När jag i måndags fick beskedet att en vän gått bort, endast 22 år gammal blev det kaos i min hjärna och allt mitt logiska tänk gick ner på noll. Jag som tror att jag kan påverka, välja och styra i princip allt kände mig plötsligt förvirrad när jag insåg att jag absolut inte har något att säga till om när det kommer till frågan om liv och död. För mig var det så självklart att min vän skulle finnas där i många, många år till och helt utan förvarning togs hon ifrån oss.

Nu har jag bearbetat och fått kaoset i min hjärna att lägga sig till viss del. Jag har omstrukturerat och tänkt om, för att sedan tänka om igen och sen ytterliggare sju gånger.
Om jag säger att jag är klar med mitt tänkande skulle jag ljuga men min hjärna har återigen börjat ta form även om formen nu är något förändrat.

Men nu är det dags att ta nya tag och leva vidare. Min fina vän var väldigt bra på att leva varje dag till fullo och det ska jag nu också bli bättre på!

Inga kommentarer: