tisdag 27 december 2011

Framsteg

Hej!

Efter ett par stressiga dagar har jag äntligen tid att berätta för er om min julhelg.
Julafton blev precis som jag vill ha det, massa god mat, mycket mys och hur fina presenter som helst. Hade inte kunnat bli bättre.

Juldagen spenderades på hästryggen. Först åkte jag till Erika för att känna på Mimi, var ett bra tag sedan jag red henne sist och hon har utvecklats väldigt mycket. Erika har verkligen fått igenom en massa saker som inte riktigt funkat innan. Sen mer eller mindre tvingades jag till att ta några språng så inte dressyr djävulen (för att citera Erika) tar ett allt för stort tag om mig.

Efter Mimi åkte vi till Ödåkra för att prova hästen som jag skrivit om innan. Även om jag stod på huvudet tyckte jag att det var en trevlig liten häst som jag tror har framtiden för sig. Men då jag känner att Bus snart kan vara på samma utbildningsnivå känns det roligare att lägga ner jobbet på henne så vi tackade nej men som sagt är det en väldigt fin häst.

När vi kom hem tog jag in Bus och planen var att jag skulle försöka sitta upp. Jag har inte haft många goda ord om denna hästen innan men jag måste säga att hon imponerar mer och mer. Hon rörde inte ens på ett öra när jag satte mig upp och skrittade några varv inne på gården.
Vi passade också på att mäta henne och nu är hon inte så liten längre, 164 vilket är perfekt för mig som inte är så stor. Kanske blir hon min dröm häst trots allt?

Dålig bild men äntligen kom jag upp på henne

Gammal bild på Mims

Inga kommentarer: