söndag 29 januari 2012

Hon har anlänt

Hej!

Nu har Bus äntligen anlänt till Jönköping och jag har häst igen! Att säga att hon trivdes är att ta i men jag tror hon kommer vänja sig ganska fort och så småningom hoppas jag att hon ska trivas lika bra som jag gör.

Det är en stor omställning för henne att dela stall med Mona till att stå i ett stall med 20 boxar där det hela tiden händer saker och hästar kommer och går hela tiden. Jag tycker flytten är extremt nyttig för henne och förhoppningsvis kommer hon förstå att hon inte längre kan ha full koll på precis allt hela tiden och kanske kan lära sig att slappna av lite. Det är ett stort steg och hon ska få några veckor att anpassa sig.
Därför kommer inte fokus ligga på att börja rida utan nu är det viktigaste att hon lugnar ner sig och bli trygg. Ridningen kommer när hon är mogen.

Angående designen på bloggen är jag inte alls klar utan den är under uppbyggnad men den får vara såhär tills jag har orken och tiden att fixa till den. Några bilder har jag inte heller på lilla Bus men hoppas kunna få ett par fina under veckan.

Efter ett par intensiva dagar är jag helt slut och ska nu slöa på soffan i ett par timmar innan jag flyttar över till sängen.

Söta lilla Bus 

Inga kommentarer: