måndag 30 januari 2012

Mys med Bus

Hej!

Gissa om jag är glad över att vara tillbaka i Stall Rogö?

Alla är så glada, snälla och säger precis lagom mycket om allt som hänt. Innan jobbet var jag uppe och släppte ut och se att hon lugnat sig och mådde bra. Hon hade inte haft ro att äta upp all mat men annars verkade hon redan mycket lugnare.

Hastade iväg till jobb där jag körde mitt första normala shift vilket gick helt okej (fortfarande massor rutiner som måste sitta bättre men det kommer med lite träning). När jag var klar åkte jag ut till stallet igen. Idag och imorgon har jag inget planerat för Bus utan hon ska bara få ta det lugnt och komma till ro. Trots att jag inte gjorde något vettigt var jag där i nästan två timmar och bara mös runt, pratade med folk och hade lite kvalitets tid med hästen min.
Jag gjorde något som jag egentligen hatar och det är att fläta ner manen. (Ni vet i sådana korta fula flätor). Någon som har något annat tips till en man som vägrar att ligga på samma sida?
Jag får egentligen lite smått panik när mina hästar är ovårdade men nu när vi haft en del ung hästar har jag lärt mig att lugna mig lite men Bus make over började så smått idag. Lovar er före och efter bilder.

Tävlar alltid i knoppar, det ser mycket stiligare ut

1 kommentar:

sara sa...

Jag har en dagens blogg tävling... skulle vara kul om du ville vara med! :D