onsdag 15 februari 2012

Jodå

Hej!

Turen fortsätter -check!

Fick ett samtal från stallet att Svea sparkat och fastnat i tråden. Hon var svullen och halt i trav. Samtalet kom när jag nästan var framme på jobb för vårat möte. Dom trodde inte det var jätte allvarligt men Svea är lite av en drama-queen och överdriver gärna samtidigt som ingen får titta eller klämma på hennes ben. Så det var omöjligt att veta exakt hur skadad hon var.
Vi hade mötet och sen sprang jag hem (har inte sprungit på väääldigt länge men med tanke på omständigheterna gick det lätt).

Fick in henne men jag kan ju glömma att jag får känna och klämma på hennes ben. Lyckades till slut få titta så pass att jag kunde se att det inte var några sår utan bara ytligt. Hon rör sig obehindrat i skritt men är ganska svullen. Inte mycket jag kan göra ikväll så jag bestämde mig för att åka upp tidigt imorgon för att ta en titt hur det ser ut och hur hon rör sig. Antar att jag får vara ridsugen ett tag till....

Behöver jag ens nämna att jag är fruktansvärt trött på det här och längtar ihjäl mig tills det är min tur att just få lite tur?

6 år utan skador, en sådan häst vill jag ha igen!

Inga kommentarer: