fredag 3 februari 2012

Kyligt

Hej!

Idag är det verkligen kallt! Har lovat mig själv att inte gnälla över kylan denna vinter men det är svårt när termometern visar på -15 när man stiger upp. Men jag klagar inte utan tar på mig ett extra lager och sen är jag redo : )

Efter jobbet åkte jag till lilla Bus. Kan inte skryta med att ridning gick direkt bra utan fick jobba lite för det men vi avslutade bra och jag hoppas att ett par saker börjar gro i hennes lilla huvud.
Imorgon har nog lilla damen lite träningsvärk (troligtvis jag också) och en del att tänka på så då ska hon bara få gå i hagen och ha det bra. Själv ska jag dricka öl och ha det bra ; )
På söndag är jag ledig så då ska jag äntligen ta tag i den där hemska manen (flätorna åkte ur idag) och rida igen för att se om något kanske trillat ner.

Trots att det inte gick bra idag är hon en rolig häst att jobba med, lite väl mycket humör ibland men vad annat kan jag vänta mig när vi valt att ta föl efter Mona?
Även om dom andra hästarna såg spöken och hoppade runt behöll hon hela tiden fokus på arbetet och stannade hela tiden "kvar hos mig". 1-0 till Bus!

Först om vi får såhär mycket snö får jag gnälla 

1 kommentar:

Erika sa...

Go Svea! Ska bli så kul att se hur hon kommer utvecklas :D