tisdag 21 februari 2012

Vår känslor

Hej!

Idag är vårkänslorna på topp både hos mig och Svea, solen har strålat hela dagen och det är fortfarande plusgrader ute. Vi gillar't
Tog cykeln till jobbet i morse (skit vad otränad jag är, höll på att dö) för att sedan ta bussen ut till Rogberga och lilla Bus. När vi kom ner till ridhuset var det en del aktivitet där nere men jag tycker det är bra att det händer lite runt henne så hon blir van. På linan var det mest spring, bock och hopp åt alla olika håll så bestämde mig för att prova sitta upp istället.
Där var en del krut i damen idag och i början gick det inte alls bra. Hon spände, jag spände och blev sittande uppe på henne istället för att bara rida (när ska jag lära mig, ridning ska vara enkelt!) Efter några varv med pinsamt dålig ridning tog jag mig samman och satte henne i arbete vilket fungerar varje gång (återigen, när ska jag lära mig?) Avslutade passet riktigt bra så det var två glada tjejer som gick tillbaka i solen.

I stallet blev det sen en lång stund med Bus favorit borste för att få bort lite av all päls som fullkomligt ramlar av henne just nu.
Hoppas att vädret håller i sig för då ska vi kanske våga oss på en uteritt nästa vecka : )

Söta Bus i solen 

Inga kommentarer: