torsdag 1 mars 2012

Blå fot

Hej!

Idag var Svea på precis det humöret som gör att hon inte ligger högst upp på min lista. Vimsig och hoppig på gången vilket resulterade i att hon fyra gånger kastade sig. Två av gångerna landa hon på min fot och en gång lyckades hon få omkull mig då jag precis böjt mig ner för att sätta på framskydden.
Till hennes fördel är att hon mellan sina ryck stod som ett ljus och hon stressade aldrig upp sig utan hon var lugn både innan och efter sina anfall. Behöver jag nämna att jag var lite halvt irriterad på henne när jag lämnade stallet?

Väl i ridhuset var hon lugnet själv och travade runt bland hindren som om hon aldrig gjort något annat. Ridningen känns överlag väldigt bra just nu, hon tar skänkeln väldigt bra och är inte alls sådär unghäst slö som en del kan vara. Jag har börjat jobba lite mer med att hon ska lära sig att ta jämt stöd på tygeln vilket hon tycker är svårt. Svea gillar att endast ta stöd på höger tygel och då släppa vänster sidan helt vilket inte är helt optimalt.
Jag avslutade med att skritta henne en liten stund och verkligen fokusera på stödet och tillslut tror jag att det trillade det ner en liten peng på damen. Får se om jag hinner upp en liten sväng imorgon för att checka av om det fungerat eller inte.
När jag kom tillbaka till stallet var jag på betydligt bättre humör och det är nog tur för damen att hon är rolig att rida för annars vet jag inte om jag stått ut med henne ; )

Tur att du är söt din älg 

1 kommentar:

Stefan sa...

åsså gick det ju bra för HV idag!