torsdag 1 mars 2012

Borta?

Hej!

Jag har inte övergivet er men att uppdateringen uteblivit beror på olika faktorer så som övertid, sömnbrist, internet klabb mm. Idag räcker inte tiden för den uppdatering jag vill ge er men ett litet inlägg där jag berättar att vi lever hinner jag bjuda på : )
Jag förstår hur noga vissa följer bloggen när jag efter utebliven uppdatering får ett sms med frågan om vi båda mår bra. För att snabbt svara på den frågan så mår vi båda finfint.

Dom senaste dagarna har bjudit på strålande solsken och flera plusgrader vilket i sin tur gett oss hagar som förvandlats från vitt till brunt och hästar som gått från rena till något som inte riktigt går att beskriva. Att Svea är alldeles för lik Mona vet jag redan men att saker som att smutsa ner sig kan gå i arv hade jag ingen aning om. När jag kommer till stallet möts jag numera varje dag av en väldigt nöjd dam som är täckt med lera från topp till tå, på flera ställen även under täcket. Ju mer jag borstar ju smutsiga är hon nästa dag (funderar på om hon kanske gillar när jag står och borstar henne i timmar?)
Som sagt är hon väldigt nöjd med livet och att våren är på väg kommer jag aldrig klaga över så jag ler tillbaka mot henne och borstar lite till!

Nu ska jag skynda iväg för hockey kväll, hoppas kunna uppdatera er lite till när jag kommer hem

Sådan mor sådan dotter 

2 kommentarer:

Stefan sa...

Jodå, Sveas mor Mona håller sig härligt lerig här nere i Skåne. Från de stora öronen ner till svanstippen är hon lerigt fin och nöjd.
Sveas lillebror, Sture, är om möjligt ännu lerigare...

Erika sa...

jag sprang förbi er hage häromdagen. Mona stod intill staketet och sa häjj häjjj! ;D