måndag 27 februari 2012

Tillbaka till vardagen

Hej!

Började morgonen med att lämna bilen på verkstaden men kunde hämta ut honom redan samma eftermiddag så idag blev det ingen väntan på bussar fram och tillbaka. Bilen är hel och jag är mer än nöjd : )

Då jag trodde att ridhuset var ledigt ikväll planerade jag in att jag skulle rida när jag gjorde min vecko planering. Snurrig som jag är kom jag ihåg fel så det var träning idag och inte på onsdag. Vårt ridhus är väldigt stort och är uppdelat i tre banor och det är endast träning på en men det blir alltid ganska bökigt där nere när det är träning eftersom en bana nästan enbart används till fram/av skrittning samt av och på med täcke för dom som tränar. Vilket resulterar i att vi andra får trängas på den sista banan.
Att ta ner Bus med all aktivitet som detta innebär kändes lite onödigt men samtidigt hade jag bestämt mig för att rida. Istället satt jag igång operation pälsfällning vilket innebar att jag borstade nästan en timme och golvet fick lite av en brun matta.

Då klockan var över sju och sista gruppen börjar sju så tyckte jag det var säkert att ta mig ner. (Rätt tänkt då ridhuset var tomt förutom dom som tränade). Satt upp direkt idag igen och Bus var spänd till en början men slappnade snabbt av när hon sattes i arbete. När vi skrittade av kom det in en del hästar igen och hon började genast spänna och bli på tårna. Bara för att jag var nyfiken och ville prova en teori kortade jag upp henne igen och började trava och vips så var spänningarna borta och hon fick tillbaka full fokus på arbetet. Hon imponerar lite på mig genom att vara helt fokuserad på mig så fort jag kräver arbete trots att hon egentligen vill spänna och ha koll på omgivningen. 1-0 till Bus!

Lilla Busan 

Inga kommentarer: