torsdag 29 mars 2012

Ledig

Hej!

Åkte med Tiff inatt för att kolla in jobb rutten ännu en gång så att jag nästa gång kanske kan slippa köra vilse 10 gånger....

Kom hem i god tid och fick mig ett par timmars sömn innan jag åkte ut till Bus. Problemet att ta sig till ridhuset fortsätter och så fort jag svänger in på vägen (cirka 300 meter kvar) så lägger hon i backen och jag kommer inte nära henne. Hon är helt omöjlig och det slutar med att jag får vända henne och sen backar vi hela vägen in i ridhuset. Så fort vi kommer in blir hon lugn igen och jag kan hoppa upp och börja rida. Ibland är det skönt att hon är en exakt kopia av sin mamma för jag har redan ett par tjuvknep som garanterat fungerar.

Ridningen idag var sådär, jag red inte jättebra och då gick hon heller inte jättebra (konstigt va?). Det går upp och ner och det går säkert bättre på lördag. Nu kan jag i alla fall rida på små volter i höger galoppen igen utan att vänster bogen är på en annan planet så visst går det framåt. Avslutade med att skritta henne länge där jag så smått introducerade något väldigt konstiga för damen, nämligen att flytta sig för skänkeln. Det blev till en början protester och sparkar men efter en stund slappnade hon av och tog jobbet till sig.

Hemma i stallet fortsatte vi vår "lära sig badas" träning och nu kan jag spola alla fyra ben utan att damen får panik och försöker klämma mig mot väggen, duktig trams häst. Förhoppningarna om en ren häst till tre-års testet stiger : )

Blåa Bus 

Inga kommentarer: