torsdag 5 april 2012

Dan före dan

Hej!

Det känns nästan som om det är julafton eller någon annan "stor" dag imorgon. Sanningen är att jag ska åka hem! Jag tog ledigt från jobb och tidigt imorgon kör jag raka vägen hem (med ett litet stopp hos Svea) sen stannar jag i tre dagar! Jag tror inte jag varit hemma så länge sen jag flyttade upp?
Som vanligt blir dagarna hemma inte så lugna för det är massor som ska hinnas med och många som ska träffas men att få vakna och veta att mamma och pappa sitter i soffan och min arga mysa går utanför fönstret är så mycket bättre än sömn. Jag är väldigt lycklig över att få komma hem, tror ni förståt vinken : )

Imorse var jag uppe och red Bus och vi fortsatte att jobba med traven. Istället för bara övergångar började vi lite med tempo växlingar och det visade sig vara precis vad hon behöver, vilken skillnad! Störst skillnad blev det på galoppen som blev flera snäpp bättre och det blev ett helt annat "studs" efter ett par varv, duktig Busa!
Imorgon fortsätter vi på samma spår men planen är ett lite kortare och enklare pass. Jag vill inte att hon ska bli för trött varje gång och förknippa ridning med något negativt, kul ska det vara!

Nu ska jag sova fem kvart i timmen så jag har ork att njuta av helgen!

Lillan i Vårsolen 

Inga kommentarer: