måndag 16 april 2012

Deal

Hej!

Under påsken gjorde jag en deal med mig själv som jag inte kunnat börja med försen idag. Dealen går ut på att jag äntligen ska ta tag i träningen men framför allt kosten. Jag har alltid varit väldigt dålig med vad jag äter och främst när jag äter. Jag känner nästan aldrig hungerkänsla och kan därför gå en hel dag utan att äta och sen trycker jag i mig ett par mackor innan jag går och lägger mig. Hälsosamt? Knappast.
Då jag blev sjuk efter påsk har jag skjutit upp starten en vecka men nu börjar jag känna mig frisk igen så nu har jag inga undanflykter!

Har ätit tre mål idag (jag vet att man egentligen ska äta 5-6 men tre är bättre än två eller hur?) plus att jag förberett matlådor till jobbet så jag kan få i mig bättre, mer protein rik mat. Efter stallet körde jag också igenom ett träningsprogram som jag gjorde under gymnasiet (på den tiden var jag ganska vältränad). Detta programmet är enkelt och tar nästan ingen tid alls men jag vet att det fungerar och om jag kan tvinga mig själv att köra igenom det 2-3 gånger i veckan vet jag att jag snabbt kommer få resultat. Morgonpromenader är också något som ska planeras in med början imorgon. För att motivera mig har jag laddat ner massa pods (podar, pods, poddisar eller vad det nu kan tänkas heta i plural?).

Jag känner mig själv och vet att jag kommer få kämpa som en galning nu i början innan jag kommit in i träningen. Samtidigt så vet jag att när jag väl fått in rutinen så gillar jag verkligen att träna och jag vet hur mycket bättre jag kommer må.
Så nu kickar jag igång mot en starkare kropp och ett hälsosammare liv, jäj!

Quinoa med wookade grönsaker, lax och kokosmjölk 

3 kommentarer:

Erika sa...

GO HILDA!! gilla gilla gilla

Mulle sa...

JÄJÄJ go go go!!!!
Det här gilla din mulle skarpt!!!!!

Stefan sa...

Bara att trycka ner - feeeetttt!