måndag 16 april 2012

Tur i solen

Hej!

Idag tyckte jag det räckte med ridhus trimmande och en liten skritt tur i vår solen kändes mer lockande. Snälla Martina följde med oss ut och Svea skötte sig bra ännu en gång. Nästa gång kan jag nog våga mig ut själv.
Efter turen tog jag äntligen tag i hennes förskräckliga man. Den har blivit mer och mer vildvuxen dom senaste veckorna men framför allt så blir den tjockare än en ponnys och då lägger den sig på två sidor, snyggt! Hon är väldigt känslig och tycker själv att det är en mindre tortyr när jag drar i hennes stackars man. Jag är också extremt dålig på det där med manar så efter ett tag la jag ner det hela och jag tvivlar på att hon blev något finare.
Imorgon fortsätter friseringen fast då tar jag fram saxen istället.  

Skorna som jag köpte i Scandinavium för en billig peng har gett mig fruktansvärda skoskav. Allvarligt talat, finns det något värre?! Idag var första gången jag inte tänkte på mina onda fötter när jag red och nu när jag kom hem och tog av mig skorna märkte jag till min stora glädje att jag inte fått några nya skav, jäj! Äntligen har mina skor börjat mjuka upp sig och nu känner jag mig väldigt nöjd över köpet igen.

Väldigt smutsiga på bilden men för 300 tycker jag dom är snygga

Inga kommentarer: