lördag 14 april 2012

Underbara dag

Hej!

Antar att jag igår såg ganska sliten ut när jag kom till jobbet för min arbetskamrat erbjöd sig direkt att ta mitt pass idag så jag kunde stanna hemma och sova. Jag har verkligen super fina arbetskamrater!

När jag vaknade imorse kände jag mig inte ett dugg bättre men jag hade bestämt mig för att jag skulle upp i sadeln så jag sa snällt till febern att den fick gömma sig i några timmar så jag kunde få njuta av lite häst doft.

I stallet möttes jag av en solande Svea som inte var jätte sugen på att komma in utan tyckte jag kunde sitta bredvid henne så hon kunde ha huvudet i mitt knä och fortsätta sola. (som sagt hade febern endast gett mig två timmars frihet så fick tyvärr skynda på damen lite).
Jag har sagt det förr med dagar som denna tåls det att upprepas, den där lilla hästen växer för varje dag och idag tycker jag faktiskt att hon är en fantastisk liten häst. (Mamma enjoy) Hon är tre och har vilat i tio dagar men ändå gör hon ett av sina bästa jobb. Jag hade inga höga krav idag med tanke på vilan och att jag inte orkade rida riktigt som jag vill men det kändes ändå lika bra som sist jag red henne. Mjuk och fin och med tempoväxlingarna får jag dels en annan studs i henne men också helt andra kvalitéer.
Mest för skojs skull provade jag att byta galopp, (vilket jag aldrig provat förut) mest bara för att se hur hon reagerar så jag vet hur jag ska jobba vidare. Detta resulterade i ett rent byte och ett med två språng i korsgalopp. Med andra ord inte sådär jätte mycket att jobba vidare med.
Det är just ridningen som får mig att vända angående henne, allt jag ber om är så enkelt för henne och är det svårt första dagen sitter det som en smäck dagen efter.

Snurrigt inlägg men att lilla Busan gett mig första glädjeruset och att febern är tillbaka gör det inte lätt för mig men summa sumarum så är jag glad i mammas lilla häst idag : )

Söta damen 

1 kommentar:

Mulle sa...

Så glad jag blir!!!!
Gulligt när hon vill ha sitt huvud i ditt knä. . .:)
Hoppas du mår bättre!!!!