tisdag 15 maj 2012

Hemskt mycket helg

Hej!

Att köra hem är alltid bland det bästa som finns, att köra över den där underbara Skåne gränsen får mig alltid att le sådär töntigt stort och varenda gång måste jag veva ner rutan och andas in Skåne doften. Som antagligen är precis likadan som i resten av Sverige men att veta att det just är Skåne gör det hela väldigt speciellt. Har sagt det förr och säger det igen, Skåne kommer alltid vara hemma för mig!
Fick två jättefina dagar med hela familjen, min Bästis, Erikus, hästarna och lilla Sisse.

Jag och Bästis fick ta igen förlorad kvalitetstid och uppdatera varandra om vad som hänt på respektive plats i landet. Att jag får träffa henne till helgen igen känns så himla bra, två helger på rad när hände det senast?
Äntligen börjar jag se det fina komma fram i Sture igen. Sist jag varit hemma har han varit ohyggligt unghäst ful och dessutom jobbig och lite trög. Nu har han växt till sig (ungefär fem centimeter kvar tyvärr, han blir en jätte!) men det kändes som om han mognat mentalt och var inte alls lika jobbig och "påig" längre. Jag ser så mycket av Prinsen i honom och längtar tills nästa år då jag kan börja jobba med honom.

Det finns så mycket av min Prins i denna häst 

Inga kommentarer: