onsdag 23 maj 2012

Tre-års!

Hej!

Dagarna springer iväg och med en duktig förkylning har mina lediga stunder gått åt till att tvångsvila mig själv, äta tabletter och bli vän med mitt näs spray.

Vi tar det från början, lördag eftermiddag och tre-års. Den enkla frågan är gick det bra? Tyvärr finns det inget enkelt svar på den frågan. Poängmässigt var det långt ifrån bra och vad många skulle kalla en besvikelse. Hon blev som jag trott jätte spänd och introvärt och hoppade enbart på fart och fick då en flack kurva och dåliga gångarter. Jag ser dock bortom dom där siffrorna (när ska hon någonsin tävla i löshoppning igen?!) hon skötte sig hela tiden och var hela tiden kontrollerbar vilket jag tvivlade på om hon skulle vara.

Ridningen gick bra och vi fick bra ord på vägen och ett kvitto på att vi tränat rätt. Inte sagt att saker inte ska bli bättre för det ska dom alltid bli! Hon kommer mer till sin rätt under ryttare och var riktigt avspänd, mjuk och fin under ridprovet. Som jag sagt flera gånger förr gick vi hem med samma häst som vi kom dit med och vi vet att hon kan hoppa (vilket hon visat flera gånger) och att med mer tid och rutin kommer hon bli en fin häst.
För att svara på den enkla frågan, nej det gick inte bra. Men på den svåra frågan om jag är nöjd är svaret ett lika stort ja!

Jag har inte fått bilderna från pappa än men lovar att bjuda på ett par så fort jag kan

Min fina Prinsessa

Inga kommentarer: