söndag 6 maj 2012

Två veckor

Hej!

Ännu en fullspäckad helg till ända som inneburit en del jobb men framför allt massa timmar i stallet, en utgång och trevligt söndags häng.

Busan har fått gå i ridhuset igår och idag och igår gick hon så jävla bra (gillar inte att svära i bloggen men hittar inget bättre ord). Igår var jag tvungen att stoppa mig själv efter att jag tittat på klockan och sett att jag ridit min lilla häst lite för länge men det var så himla kul igår! Fantastisk känsla genom hela passet och allt gick lätt! En trött flicka fick sen njuta av dagen i solen utan täcke.
Idag hade jag en märkbart trött häst (helt okej) men då jag inte kan rida varken måndag eller tisdag fick det bli ett lätt pass idag. Jag släppte på en del krav och busade mest runt i stor galopp och mycket framåt tänk.
Efteråt fick en nöjd häst beta lite gräs. Når vi stod där i solen slog det mig att om två veckor kommer mamma och pappa hit och då åker hon hem. För några veckor sedan hade det varit helt okej men nu kommer jag sakna den där lilla arga.
Tre månader har gått väldigt fort och då det händer nya saker varje gång jag rider har hon utvecklats något enormt och idag tyckte jag allt se lite mer muskler på henne.

Söte Svea 

1 kommentar:

Mulle sa...

Hej lovet!
Hoppas du får en fantastiskt bra dag idag! Hipp Hipp Hurra.....
Sköt om dig!!!!!!