torsdag 20 september 2012

Samvetet

Hejhej!

Måndag eftermiddag och kväll var precis vad jag behövde. Skitprat och vin långt in på natten med en av mina bästa vänner. Kan det bli bättre?

Veckan har gått vidare och när jag jobbar kväll får jag alltid väldigt dåligt samvete över att jag inte hinner/kan rida Busan. Jag vågar mig inte ut själv än och dom andra i stallet jobbar så dom dagar jag jobbar sent kan jag helt enkelt inte rida. MEN! Igår kväll kom jag på en idé (varför jag inte tänkt på detta innan är jätte märkligt) skolan har ridhuset mellan 8-16 varje vardag men det finns inga regler om att man inte får rida innan 8.
Sagt och gjort. I morse väckte jag Busan tidigt och vi fick ett jättebra pass i ridhuset som nästan garanterat alltid kommer stå tomt så tidigt, helt perfekt! Hädanefter kommer jag längta efter mina kvällsveckor på jobb (nåja kanske inte riktigt) så jag kan börja dagarna på allra bästa sätt, nämligen i sadeln.
Som jag misstänkte så hade mycket av jobbet från sist lagt sig och hon var redan stadigare i högergaloppen. Idag blev lite av ett mellanpass då hon inte gått på ett par dagar och både jag och hon ville fokusera på att ha roligt. Och roligt hade vi, hon är fin min Busa.

Imorgon blir det massor av pussar och på lördag blir det ridning igen.

Bästa sättet att starta dagen på

Puss på min Busa 

Inga kommentarer: