måndag 24 september 2012

Helg - check!

Hejhej!

Helgen har flugit förbi (som vanligt) med mestadels jobb men i lördags kväll hanns det även med roligheter ute i Habo.

Ridit min fina häst har jag gjort och jag vet hur tjatig jag är men vilken pärla hon är! I lördags var hon full av energi men börjar nu använda den på rätt sätt. Även fast hon fortfarande är tittig och hoppig så går det nu fort över och sen kan vi koncentrera oss på det som är viktigt igen. Vi trimmade på lite extra och jag kände att jag kunde flytta gränserna lite till. Alltid kul när man känner att man är på väg upp ett steg.

I söndags var hon också fin, lite trött bara vilket är helt okej. Vi red därför ett lite lättare pass med mycket arbete i skritt med mycket övergångar.
Fick en nygammal upplevelse i helgen vilket alltid är kul. I lördags när jag red ner till ridhuset bestämde jag mig för att lägga mycket fokus på min sits och min egen ridning (alltid varit en av mina svagheter att tänka för mycket på hästen och för lite på mig själv). Som vanligt får jag en helt ny känsla och ridningen går alltid mycket lättare (vilket är så himla självklart) när jag sitter och inverkar på rätt sätt. Så denna veckans fokus kommer helt att ligga på MIN ridning och får jag problem ska jag hela tiden gå tillbaka till mig själv och inte försöka rätta hästen för mycket. För den otroligt enkla men samtidigt väldigt svåra sanningen är faktiskt att om jag gör rätt gör även min häst rätt. Varför låter ridning alltid så enkel i skrift?

Idag har Busan bara fått massa pussar och en rejäl rykt vilket just idag var ganska uppskattat. (Inte alltid damen är på humör för just detta) Imorgon står det ridning på schemat igen

Det är en fin utsikt även från ryggen

3 kommentarer:

Stefan sa...

ryktning är väldigt överskattad, kommentar från Sture...

Anonym sa...

Han ska bara spela tuff, han gillar det också!

Sture sa...

Icke!
Men muta mig med mat kan jag stå sill under tiden maten varar.