fredag 26 oktober 2012

Klipp Klipp

Hejhej!

Idag blev det en lång kväll i stallet men vad gör det när det blev en bra kväll?

Började med att rida på en pigg och glad Busa som idag visade lite humör men samtidigt var det mycket som var bra. Stödet fram till handen är mycket bättre men framför allt är det jämnare. I högergaloppen kommer det tillbaka lite vilket styrker min teori om att det "bara" är en fråga om styrka, rutin och muskler. Hon är bara tre och så klart fattas styrkan det är något som kommer mer och mer ju längre hon kommer i sin utbildning.
Emellanåt är känslan nästan oslagbar och dom stunderna lever jag på och det är då jag blir övertygad om att hon tillslut kommer passa mig helt perfekt. Just den där känslan är oslagbar (och så svår att beskriva i ord) och att få små stunder av den varje ridpass är fantastiskt! Kort och gott Busan gör mig lycklig.

Efteråt var det dags att ta fram saxen och börja klippa. Något jag dragit mig för då jag varit övertygad om att det skulle bli en kamp som jag inte skulle komma ur helskinnad.
MEN ännu en gång, som så många gånger förr med denna hästen får jag ta tillbaka allt och lite till. Hon stod som ett ljus hela tiden och satte inte en hov fel. Vågade inte utmana ödet och helklippa men kroppen och halva huvudet är nu klippt och det jobbigaste var att hon gärna ville gosa och vände på halsen ett par gånger (I-lands problem). Så idag har min fina Busa fått ännu en guldstjärna i sin bok.

Trött Busa efter en händelserik kväll 

Inga kommentarer: