tisdag 23 oktober 2012

Träning

Hejhej!

Igår var det dags att hoppa upp på min prinsessa igen. Vi tog oss ner till ridhuset och det märktes att det var en vecka sedan jag fått igenom henne sådär riktigt ordentligt. Vist för att jag trimmade förra veckan i paddocken men det blir inte riktigt samma ridning då hon fortfarande ofta flyger i luften och jag då har svårt att komma till riktigt bra ridning.

Efter lite jobb och några varv i galopp så lossnade det mesta och jag avslutade med en riktigt rund och mjuk häst. Kändes också i min ridning att jag fallit tillbaka lite till att kuta i ryggen, titta ner och hänga lite i högertygeln men som vanligt när jag kom ner i sadeln och påverkade på rätt sätt kom även Busan på plats. (sagt det förr men återigen, gör jag rätt gör hon rätt).
Kändes bra att det gick så enkelt för oss båda att komma tillbaka på rätt spår, ännu ett kvitto på att vi jobbar rätt och kommit ett par steg på vägen.

Nu har vi bokat träning och om två veckor kör vi! Är så peppad och taggad inför detta, ska bli himla kul. Känner att jag fastnat med vissa saker som jag skulle behöva hjälp med men framför allt att ha någon på marken som ser andra saker än dom jag känner och att bolla idéer med någon är oslagbart.
Imorgon ska jag prova täcken som jag fick med mig hemifrån och på torsdag blir det ridning igen.

Tänk att hon varit så liten (och sjuk) 

Inga kommentarer: