tisdag 16 oktober 2012

Vi klarat!

Hejhej!

Igår var jag ledig och tog sådär onödigt lång tid på min i stallet just bara för att jag kunde. Ingen stress och inga måsten bara jag och min Busa. Det var tur att jag hade gott om tid på mig för det var någon som var väldigt "måndagsmysig" och lät sig knappt borstas om det inte kliades på diverse olika ställen först.
Sådär höll vi på ett bra tag och tanken slog mig att där stod jag med en häst som jag för ett halvår sedan inte ens tyckte om och nu håller hon på att ta en stor del av mitt hjärta och bli den där hästkärleken i mitt liv. Saker och ting ändras trots allt och man ska aldrig säga aldrig.

Efter mycket kliande och klappande kom vi äntligen iväg. Det var inte vilket pass som helst utan premiärturen  på egen hand. Spänd som en stålfjäder och hundra ögon i varje hov men Busan höll sig på mattan hela rundan och på slutet började hon slappna av och överlåta en hel del av tittandet till mig. Ännu en gång blev jag stolt och nöjd över min Busa som överöstes med ännu mer klappande innan hon fick ge sig ut i hagen. Imorgon tänkte jag göra om samma runda, just för att hon ska känna sig lite säkrare och få lite rutin på att komma ut.

Vi kämpar på med helkropps bilderna, fortfarande med dåligt resultat...

Såhär sitter grimman varje dag då Bus gillar att klia sig bakom örat 

1 kommentar:

Mulle sa...

Tur ni överlevde!!!!
Puss