söndag 14 oktober 2012

Framsteg

Hejhej!

Motivation och framsteg går som vi alla vet hand i hand. Efter att ha börjat om lite på nytt med det mesta i mitt liv så är motivationen riktigt hög och framstegen blir bara fler och fler.

Igår märktes det inte minst på att jag kunde rida i paddocken och jag var bara nära att trilla av en gång, man måste ju få busa lite? Efteråt kunde vi själva skritta av med långa tyglar och en avspänd och nöjd häst. Imorgon hoppas jag kunna rida ner till travbanan (om det slutar regna och om det inte jagas älg). Vi är båda mer stabila och litar på varandra, jag vet hur hon kan reagera och vet att det inte är så farligt. Vi har kommit en bra bit på vägen och nu reagerar hon (i nio fall av tio) på vad jag gör och inte jag på vad hon gör. Jag kan skriva i en oändlighet om hur kul det är att äntligen vara tillbaka i sadeln och nu verkligen få rida. För det känns verkligen som om vi kommit så långt att det nu verkligen är ridning och inte bara förberedelser som våren handlade om. Det är nu det börjar på riktigt och som sagt är motivationen på topp och även om det är mörkt, regn och vintern på ingång så rör det mig inte i ryggen för här ska ridas!

Min favoritutsikt! 

Finaste lilla näsan 

1 kommentar:

Mulle sa...

Hur gick det?
Lever du?
Tänker på om ni klara uteritten?