måndag 26 november 2012

Regn

Hejhej!

Idag har det verkligen öst ner precis hela dagen. Kan inte skryta med att jag gjort mycket vettigt utan mest legat inne under filten och druckit lite för många koppar te.
Till slut fick jag ställa ifrån mig den där koppen och masa mig iväg till stallet. Fick in en frusen och blöt Busa som stod och skakade på gången och tyckte allmänt synd om sig själv.

Ridningen idag gick inte särskilt bra. Vet inte om det berodde på att jag var lite omotiverad, att Busan var kall, att hon vilat två dagar, att det var mycket på gång i ridhuset eller att vi helt enkelt inte hade en bra dag. Mot slutet fick jag en helt okej känsla och en häst som jobbade ganska bra och då valde jag att ge mig.
Det har tagit många år och mycket tragglande i olika ridhus och paddockar men jag har lärt mig att ibland är det faktiskt okej att nöja sig med ett godkänt resultat. (förutsatt att det inte händer för ofta). Ibland blir det inte bättre och då samlar man bara på sig kilometer på räknaren och det är aldrig bra. Istället lägger jag om veckans plan och tar en tur imorgon och hoppas på bättre resultat av oss båda.

Nu ska jag sova lite innan jag går på en ny jobbvecka

Efteråt fick hon mysa i sin varma filt
och då blev hon äntligen glad igen 

Inga kommentarer: