onsdag 12 december 2012

Upp, upp, ner

Hejhej!

Jag har väntat med att uppdatera er om läget då jag hade hoppats på att mitt internet skulle samarbeta så jag kunde visa er lite filmer men icke! Så nu ska en sladd inhandlas och sen ska jag leka fixar Frasse till helgen. Känns som om jag kan behöva min kära Päps hjälp över telefon...

Tre pass har ridits sen sist, två i helgen och ett idag. I lördags hjälpte mamma och Bettis mig att hoppa och även om vi hade en del diskussioner i markarbetet så flöt hoppningen på bra och nu kan vi lägga grind och 5½an till samlingen över saker vi kan.
Hoppningen blir stadigare för varje gång, kvaliteten på sprången är ganska blandad men när hon får till det känns det riktigt bra! Avslutade med en oxer på cirka 1m och i ett av sprången fick hon verkligen till det och då hoppar hon till riktigt ordentligt. Nu när vi har traven under kontroll ska jag lägga lite mer fokus på galoppen och stärka henne under vintern så tror jag att även hoppningen kommer bli jämnare framåt våren.

Söndagens träning blev tyvärr inställd men vi fick ett riktigt bra pass själva där hon verkligen visade upp sig från sin bästa sida. Kul för mamma som åkt så långt att få se hur fin hon blivit. (även om mamma varit nöjd med hälften då allt Svea gör är bra i hennes ögon).

Dagens pass var verkligen upp och ner. Jag var riktigt trött och irriterad på henne då första 20 minuterna gick åt att vara mer i luften än på marken. Suckade ganska rejält över min häst och sa tyst för mig själv att om inte galoppen var bättre än traven idag skulle jag nog börja gråta. Vad gör lilla Busan då? Jo hon visar mig den finaste högergaloppen någonsin! Mjuk, rund, lätt i handen och hur enkel som helst att reglera. All bitterhet över de första delen försvann på ungefär fem sekunder och sen var jag återigen lika kär i min häst som vanligt. Hon är knasig och väldigt egen men gud vad jag tycker om henne!



Du är verkligen kärlek för mig 

2 kommentarer:

Mulle sa...

Kärlek till er båda!!!!
Vad är det för två snyggingar i bakgrunden på sista kortet :)?

Mulle sa...

Uppdatering?!!!!!