torsdag 17 november 2011

Första hoppträningen

Hej!

Idag har vi varit på vår första hoppträning och det gick över förväntan.
Jag har turen att ha hittat en super bra tränare på anläggningen som ligger vid stallet vilket är perfekt då jag inte har möjlighet att köra iväg. Vi är tränat några gånger och det blir stor skillnad efter varje gång. Så idag kände jag mig redo för att ta några språng.

Jag har hoppat honom två gånger innan och det har aldrig varit några problem men han har inte riktigt hoppat utan precis bara tagit sig över.
Idag hade vi ett litet travhinder 5,5 meter och sen en liten oxer på ena långsidan och ett litet kryss på andra. På slutet hade verkligen något trillat på plats och dom två sista sprången över oxern var helt annorlunda. Han tog i och verkligen hoppade med ryggen och öppnade upp bak. Att få den där riktiga wow känslan som jag letat efter sen jag fick upp honom var mer än fantastisk! Det är för dessa stunder, när allt helt plötsligt känns så mycket bättre och på snudd till perfekt som jag lever för.

Resten av dagen har jag hoppat runt på fina fluffiga moln och bara njutit och det kommer jag fortsätta med i alla fall ett par dagar : )

Mitt fina hjärta 

Inga kommentarer: