måndag 21 november 2011

Ny kompis

Hej!

Igår tog jag med min prins på en power walk i skogen. Vet inte om det var så uppskattat då vi inte riktigt var överrens om vilket tempo som var lagom. (Jag ville gå i ett högt tempo medans han tyckte det räckte om vi gick och hade det mysigt). Fick i vilket fall tränat en del lydnad för hand vilket han behöver påminnas om ibland.
Efter vår promenad var det dags att släppa in en ny häst i hagen vilket gick helt okej. Som vanligt skulle det göras upp lite om vem som bestämde men inget större hände och när jag åkte därifrån var det lugnt. Då Ture är på gränsen till översocial tror jag att han trivs ganska bra med två fina damer runt sig istället för en.

Idag åkte jag upp tidigt för att vara med vid utsläpp. Ville se så att allt gick bra och att det fortfarande vad lugnt mellan hästarna. Allt gick bra och min prins fick en vilodag då jag var tvungen att åka till jobbet plus att han gått ganska mycket den sista tiden.



Imorgon är jag ledig och har tänkt mig att vara sådär onödigt länge i stallet, bara för att jag kan. Ska rida bort till travbanan och träna kondition och passa på att gosa lite extra med min fina. Tänkte också hinna med att ta tag i min löp träning igen och ge mig ut på en tur.

2 kommentarer:

Erika sa...

känner igen det där med val av tempo...hrm! haha

Hilda Bergendorff sa...

Jag tänkte lite på dig och Mimi när jag släpade honom efter mig ; P