lördag 19 november 2011

Pustar ut!

Hej!

Efter två dagar med konstant stress och mer än hundra procents fokus är det äntligen över! När kontrollanten sa hejdå idag andades alla äntligen ut och lättnaden var total.

Jag småsprang till Maxi och tog bilen direkt till stallet. Då jag står i ett stort stall är lördag kvällar verkligen sköna då man nästan alltid är ensam och ridhuset nästan alltid tomt. (Missförstå mig inte jag storm trivs i stallet men ibland är det skönt när det är lite lugnare). Så idag tog jag gott om tid på mig när jag borstade och kliade min prins. Han fick all den uppmärksamhet som han vill ha vilket han var märkbart nöjd med.
Passet idag gick verkligen hur bra som helst, det har hänt så himla mycket på bara några veckor. Han jobbar verkligen genom hela kroppen och går i en stadig låg form. I galoppen har vi fortfarande mycket kvar men bitarna börjar falla på plats och nu när traven sitter tror jag inte det dröjer länge innan galoppen också faller på plats.

Imorgon ska jag ta med min prins på promenad och slå två flugor i en smäll och motionera oss båda innan det är dags för ytterliggare ett jobb pass.

Inga kommentarer: