måndag 26 mars 2012

Är jag skadad?

Hej!

Helgen som gick hade jag jouren i stallet och efter att ha fått tre timmars sömn i lördags natt (och inte en ända i fredags) åkte jag glatt till stallet för att ge hästarna frukost. Jag var i stallet från lite i sju tills halv ett utan att hinna med ens hälften av allt jag  hade planerat. Vet att jag tjatar om detta men att vara i stallet är nog världens bästa terapi. Att få gå där och mocka, väga dom där ikea kassarna, titta onödigt länge på hästarna i hagen och bara dra in ton med häst doft i näsan är fan det bästa som finns!

Efter att jag släppt ut alla hästar sopade jag hela stallet och sen stod jag länge och tittade på hur fint och tyst det var. Jag kom på att en nysopad stallgång är något av det finaste som finns. Gör det mig till en skadad människa? Troligtvis är jag lite skadad och kantstött men det tror jag att alla hästmänniskor är (mer eller mindre). Hur många skulle frivilligt frysa halvt ihjäl år på år, lägga alla sina pengar, all sin tid och offra alla chanser till ett normalt liv utan att på något vis vara lite skadade?

Visst är det fint? 

1 kommentar:

Mulle sa...

Din uppväxt tillsammans med din söte Pulle har nog också satt sina spår :)