måndag 26 mars 2012

Full rulle

Hej !

Måndag betyder att helgen är över och att jag återgår till vardagen med allt vad det innebär. Mer bloggande är en sak som är säker.

Svea är åter igång och det kändes att hon vilat ett tag när jag red igång henne i lördags. Som vanligt ger ett tag utan ridning mig nya insikter och idéer om hur jag ska komma vidare. Som jag nämnt innan tycker jag hon börjat "hänga" lite i handen och då speciellt höger handen. När jag red i lördags insåg jag att problemet sitter (som oftast) i bogarna/raktiktningen. Hon är inte helt rak och trycker ut med bogarna och därmed kommer vikten fel och jag får känslan av att hon hänger. Bara att göra om och göra rätt från min sida.

Redan dagen efter kändes hon bättre och jag blev ännu en gång förvånad över hur fort hon tar till sig saker. Hon kommer bli en rolig häst när hon blir lite äldre. (Ja mamma jag erkänner men det betyder inte att jag tycker om henne). När vi var på väg hem kom en ponny utan ryttare i fullt sken och då var lilla Bus lugnet själv så vi kunde fånga in ponnyn. Så i söndags fick faktiskt lilla hästen en guld stjärna.

Alltid brett mellan frambenen 

Inga kommentarer: