tisdag 20 mars 2012

Framtiden

Hej!

Att åka utomlands var på många sätt det bästa jag gjort, jag utvecklades som människa som det så fint heter. Resan påverkade mig både positivt och negativt men att få uppleva något annat, att träffa människor från hela världen med olika bakgrunder och kulturer var fantastiskt!
Jag har nu stor förståelse för människor som inte kan slå sig ner utan åker på resa efter resa för att utforska världen. Om jag haft obegränsat med pengar hade jag lätt blivit en av dom. När jag åkte hem var jag väldigt trött på livet "där borta" och var mer än nöjd över att få komma hem och få en vardag igen men framför allt att få vara när mina vänner, familj och hästar igen.

En lite gnagande, rastlös känsla har funnits hos mig ganska länge och jag tror mig ha kommit underfund med var den kommer ifrån. Jag är helt enkelt inte färdig, inte riktigt redo för att bosätta mig, börja plugga och leva Svensson livet (inget fel med Svensson livet det vill jag också ha men inte just nu). Jag vill ut och se vad jag kan hitta denna gången, träffa fler människor och uppleva andra kulturer. Inte på något "turistigt" sätt som det lätt blir när man åker på semester utan jag vill uppleva helheten och se det som sker bakom fasaden. Jag vill helt enkelt ha mer!

Problemet (om man nu kan kalla det för problem när jag inte vill leva ett liv utan dom) är hästarna, hur får jag in en längre resa när jag har två fina, unga hästar som jag inte vill sälja. Det var detta jag och mina föräldrar diskuterade igår och vi kom fram till en lösning.
Efter världscup finalen i Göteborg (den kan jag bara inte missa!) så kan det nog bli läge att åka igen. Inte ett helt år som sist men över sommaren och hösten så är jag lagom hemma till Sture kommer in från betet. Planen har alltid varit att betäcka Svea som ung och eftersom hon får ett "extra" år att mogna tror jag bara det blir positivt för henne.
Detta ger mig också tid att samla ihop en del pengar så jag kan få ut det mesta av min resa. Så i april 2013 hoppas jag kunna lämna Sverige igen för nya äventyr!

Så ser planen ut för mig det närmsta 1½ året och det känns bra att ha några riktlinjer för framtiden, även om det inte är så seriösa som jag hoppats på (plugg) så är det planer och att växa upp har jag ändå inte bråttom med : )
Mina tankar och funderingar kring detta är väldigt luddiga och svåra att få ner i ord men jag hoppas att ni hängde med.

Kanadas fantastiska natur! 

4 kommentarer:

Reka sa...

förstår precis vad du menar Hildavän! Vi kommer antagligen att åka utomlands från hösten 2013, I will tell you more!

Erika sa...

det låter ju toppen Hilda. Man ska göra det som känns rätt. Kööör! :D

Emma sa...

"ramen" är en beskrivelse av hur jag tänker i mitt arbete med hästar. :) ingen filosofi man kan läsa om nån stans eller nån standard man lär sig :) Nog bara tillfällighet och språket som gjort det liknar det don tränare säger :) Vem är han?

Mulle (Hildas mamma) sa...

Tränaren heter Henrik Johansen och har ett företag som heter Positiv Ridning. Han har snygg hemsida med samma namn. Gå in och kolla!!!