onsdag 14 mars 2012

Hingstar

Hej!

Vår plan var att betäcka Svea i år då vi (mest mamma även om jag sakta börjar gå över till Sveas lilla men tappra fan club) gärna vill ha en avkomma efter henne. Hingst har vi varit överrens om sedan länge så allt var "klappat och klart". Sen hände den där hemska dagen i december som jag fortfarande inte vill prata om och planerna kastades om. Nu har vi istället starka funderingar på att betäcka Mona ännu en gång.
Då hingsten vi tänkt inte passar Mona står vi nu inför samma dilemma som vi gjort ett par gånger förr. Valet av hingst? Fördelen med att betäcka Mona är att vi nu lärt oss lite om hur hon förärver sig och vet mer vad vi titta efter. (En liten hingst med bra halssättningen är vad vi letar efter).
Det finns hur många som helst men samtidigt är det få som faller mig i smaken. Jag tycker man ska vara kräsen i valet av hingst och ta god tid på sig. Jag hittade en hingst som på pappret ser intressant ut och som blev godkänd i Danmark helgen som gick men ingenstans kan jag hitta bilder, filmer eller någon annan information! Detta gör mig väldigt frustrerad och därför tänkte jag höra med er om ni har något tips på vart jag kan hitta något?

Både jag och mamma brukar ha några favoriter som vi sedan slåss för och efter att vi båda fått stryka alla från våra listor brukar vi kunna enas om en helt annan hingst och jag tycker faktiskt att vi lyckats ganska bra.
I min jakt på "pappers" hingsten hittade jag en annan som jag definitivt måste presentera för mamma.
Så mamma här kommer han, Ustinov (så kan fölis heta UstiGo haha)

2 kommentarer:

Reka sa...

skit svårt verkligen. Men det är ju som du säger att nu vet ni ju mer vad ni ska leta efter, liten med bra halssättning låter bra. Ni har ju gjort väldigt bra val innan så det ska säkert bli bra denna gången med =)

Och jag tycker att du ska äta efterrätt ikväll för det har jag redan gjort idag!

Therese Klintestam sa...

sv. Tack för din kommentar och kul att du stannat kvar på bloggen! :)
Har faktiskt smyg följt dig lite, dock är jag sämst på att kommentera! haha

Jag kör faktiskt inte på LCHF längre :p haha men kan skriva lite om hur de va iaf ;p Keep ut the good work med din fina bebishäst!