torsdag 15 mars 2012

Vila

Hej!

Dagen igår var precis vad jag behövde och imorse vaknade jag återigen upp utvilad och jag känner mig verkligen redo för nya utmaningar igen. Motivationen har inte varit på topp den senaste tiden men nu känner jag att den är på väg tillbaka.
Igår fick jag mycket tid över och hann då tänka igenom både det ena och det andra. Ett av besluten blev att ge Svea lite vila. Allt har gått ganska fort för henne och hon har gjort ett strålande jobb! Hon har gått från att inte ens haft sadel på sig till att nu bli riden ordentligt tre-fyra gånger i veckan, flyttat från sin mamma till en helt ny miljö och på sätt och vis fått ett helt nytt liv, allt detta på bara ett par månader. Därför tror jag att lite vila kan vara nyttigt så hon får tid att smälta och fundera över sitt liv.
Bara för att jag är enormt sugen på att rida ska inte lilla Bus behöva lida. (okej lider gör hon nog inte men ni fattar poängen?) Så nu får jag lägga energin på annat (hörde jag gym kort?) och låta henne få två veckors vila.

Svettig Busa sist vi red 

Idag kan jag inte skryta med att jag gjort allt för mycket men efter stallet åkte jag och storhandlade. Åkte ut till city gross då min hjärna skrek efter Reeses och dom finns endast där. Reeses åt jag allt för ofta i Canada och gissa om jag blev lycklig när jag åtta månader efter min hemkomst av en slump hittade dom.

Lycka!

Inga kommentarer: