lördag 12 maj 2012

Nöjd

Hej!

Igår när jag åkte från stallet var jag nöjd. Inte för att hästen gick bra utan för att jag fick igenom precis det jag ville och kände verkligen hur saker föll på plats. För en gångs skull kände jag mig nöjd nog att säga att jag red bra! (Kryss i taket då detta händer ungefär en gång om året).
Hon var busig och hoppig till en början men jag red igenom problemen och efter bara en liten stund var hon nere på marken igen och hade full fokus på mig. Jag red henne ganska trött igår (vilket behövdes) och efter ridningen tog jag av sadeln och sprang ett par varv med henne. Det är hundra saker att tänka på (Bästis har lärt mig allt) och igår kändes det som om allt föll på plats, hon travade på bra och föll inte i galopp en enda gång.

Då bokningen av ridhuset inte blev av hinner jag ta ett pass imorgon innan jag styr bilen mot Skåne. Helt perfekt då hon annars hade fått fyra dagars vila vilket inte alls hade varit optimalt.

Blöt, rastlös Busa 

Inga kommentarer: