tisdag 4 september 2012

Upp igen

Hej!

Idag stod ridning på schemat. Stressade från jobb för att hinna rida innan träningarna började då det gärna blir lite stimmigt i ridhuset då (vilket inte uppskattas av lilla prinsessan som vill ha lugn och ro). Stressen var helt i onödan då träningarna inte dragit igång än och jag i början fick trängas för att sedan bli helt ensam på slutet.

Det började bra men sen blev jag lite envis (ibland ogillar jag starkt min envisa sida) och krävde lite mycket i ena galoppen. Ingen större skada skedd men hon blev ganska trött och lite tjurig. Jag fick igenom det jag ville utan några större incidenter men borde hållit min plan med lägre krav. Det är alltid lätt att vara efterklok. Jag lyckades vända henne och på slutet blev hon positiv igen och verkligen kämpade på det där lilla extra. Det märks mer och mer hur hon verkligen älskar att arbeta och lyckas jag bara hålla henne glad kommer hon nog göra allt och lite till för att behaga.

Angående film och bilder så är min kamera spårlöst försvunnen? Har min kära pappa råkat få med den till Skåne kanske? Eller har varit förvirrad som vanligt och lagt den på ett "säkert" ställe? Jag letar vidare och hoppas hitta den snart så ni kan få lite nya bilder på Busan.

Min söta Busa 

1 kommentar:

Mulle sa...

Nu ska vi vara snälla och glada!!! :)
Hon behöver inte gå som Brinks hästar. . .