tisdag 9 oktober 2012

Kvällsridning

Hejhej!

Idag blev det lite kvällsridning igen vilket alltid är lite mer spännande för mig och Bus. Hoppträning i ridhuset och allt vad det innebär med massa hästar, människor, hundar mm. Detta har alltid varit något som fått Bus nära bristningsgränsen vilket i sin tur gjort henne väldigt jobbig som leder till dålig känsla, ridning och noll utveckling!

Men denna hösten är till för att Bus ska visa hur duktig hon är och ge mig tusen anledningar att bli kär i henne. Visst var hon lite spänd men hon fick bara ett stort ryck och resten av tiden höll hon sig på mattan och jobbade lika fint som vanligt.
Fokuset är den största skillnaden vilket säkert också beror på mitt fokus. Som jag nämnt innan går jag mycket mer in för min egen ridning nu än jag gjort innan. Tänker bort hästen lite och går in i bubblan, rider hästen som finns i mitt huvud och "rider" ner det till hästen jag sitter på. Svårare än så är det faktiskt inte!
Hade varit kul med besök snart för att se om det syns lika väl från marken som det känns från ryggen. (piken till mor min : P)

Nu svamlar jag mest och känner att min hjärna behöver sömn och det ska jag ge den och imorgon unnar jag mig sovmorgon innan gym, jobb och stall.

Min "huvud häst" fina, fina Pocce 

1 kommentar:

Mulle sa...

Delar din önskan absolut!!!!
Varför ska du bo såååå långt bort?