söndag 7 oktober 2012

Mycket plus lite minus

Hejhej!

Mina lediga helger är aldrig särskilt lediga utan blir alltid fyllda med massor aktiviteter och för lite sömn. Började med att jobba dubbelt och direkt när jag gick av lördag morgon åkte jag till Busan.

Igår blev jag återigen superkär i min fina häst, hon är fantastisk! Fokuset var totalt från oss båda och vi var verkligen synkade och jag red skitbra! Sällan jag "credar" mig själv men igår var jag faktiskt duktig och just nu blir det inte mycket bättre varken från Busan eller mig. Behöver jag nämna att jag var mer än glad resten av dagen?
Såklart kom jag ner lite på jorden idag.

Ägarna till stallet har gjort en paddock som jag tänkte inviga idag. Hon har bara ridits utomhus en gång tidigare vilket inte gick så bra men skam den som ger sig. Hon började bra men blev sen uppskruvad och spänd. Det leder i sin tur till att hon är betydligt mer i luften än på marken. Känns som om vi ramlade sex månader tillbaka i utvecklingen och att allt jobb jag lagt ner varit förgäves. (Vilket jag givetvis vet inte är sant). Efter att det mesta kändes hopplöst valde jag att ge henne paus, andas ut, räkna till tio och börja om. Tillslut fick jag en avslappnad häst som jobbade på i rund, fin form med lagom stöd och framme för skänkeln. Ibland går det upp men idag gick det mest ner...
Att hon efteråt var söndagsmysig och borrade in huvudet i min famn och ville bli klappad fick mig återigen att smälta och tycka att min Busa är bäst i världen. Hon är inte dummare än att hon mycket väl vet hur hon får mig att smälta.


Hon är bra söt mitt lilla skrälle 


1 kommentar:

Mulle sa...

Gulle ni två.
Synd att ni är så långt bort så man inte kan komma och titta :(¨
Själv gick jag ner 0,5 kilo när två gullungar jaga sin mormor :)