tisdag 13 november 2012

Bestämd

Hejhej!

Igår var det dags att trimma Busan igen. Hon visade på sitt tydliga sätt vad som passade damen och vad som inte passade. Efter lite lirkande i början så kom tillslut resultatet också. Hon har verkligen sänkt sin form två snäpp och stödet fram till handen börjar äntligen bli jämnare.

Har börjat rida en hel del öppna på henne för att verkligen få koll på vänsterbogen som annars gärna lever sitt eget liv. I skritt där hon hinner med går det bra medans i trav blir hon riktigt förbannad! Hennes inställning till livet är "kan jag inte göra något perfekt vill jag inte göra det alls!" Jag gillar verkligen hennes inställning och vet att om några år kommer den vara oslagbar att ha men just nu när hon ska lära sig så mycket nytt är det lite av ett problem.
Hon utmanar verkligen mig som ryttare till att bli påhittig och komma på lösningar att gå runt problemet för att sedan övertyga henne om att hon visst kan göra det perfekt.

Ett lite kämpigare pass igår men oj så fin hon blev, idag har hon fått välförtjänt vila och imorgon om vädret tillåter ska vi ta en mys tur i skogen.

Min envisa Busa 

Inga kommentarer: