torsdag 15 november 2012

Upp och ner

Hejhej!

Igår skulle jag och Svea ta den där mysiga skogsturen. Skogstur blev det men den var allt annat än mysig. Hon var spänd, hoppig, tittig och allmänt dum nästan hela rundan. Så när jag kom tillbaka till stallet var hon ganska billig, i ungefär fyra timmar. 
Eftersom hon nuförtiden nästan alltid är en riktig pärla och sköter sig bättre och bättre för var dag som går börjar jag förvänta mig att hon alltid ska sköta sig och när hon inte gör det blir jag mer besviken än för några månader sedan.
Givetvis ska hon alltid just sköta sig och vissa gränser är det aldrig okej att hon ruckar på men samtidigt är hon bara tre. Alla har vi mindre bra dagar och jag hoppas att igår var en tillfällighet så att hon imorgon kan vara en pärla så jag kan bli kär på nytt. Det går helt enkelt upp och ner men så länge det oftare går upp än ner är jag glad. 

Idag hade hon lyckats med konststycket att krånga sig ur båda sina täcken (som båda var hela och hade alla spännen knäppta) och total begravt dom i leran. Dom var så tunga, blöta och smutsiga så jag visste inte var jag skulle börja. Mina kläder såg ungefär lika roliga ut som täckena när jag var klar, och jag som precis haft tvätt tid innan jag åkte till stallet, typsikt! Men vad gör man inte för dom här djuren? Jag fick ju tillbringa en timme extra i stallet och det är ju alltid trevligt : ) 

Vist kommer du vara såhär mysig imorgon? 



Inga kommentarer: