fredag 30 november 2012

Nörd!

Hejhej!

Som sagt får jag många snilleblixtar under nätterna och jag lyckades ännu en gång få ihop ett bra schema för båda hästen och mig själv.
Igår tog vi en tur till ridhuset och som det gick sen! Hon är tillbaka! min fina, mjuka Busa. Efter två lite sämre pass blir jag lika glad som ett barn på julafton när jag hoppar upp och direkt känner den där känslan.
Hon var så fin att jag nästan inte kunde sluta rida. Satt och skrittade väldigt länge efter jag var klar och tänkte hela tiden "bara ett varv till, ett till, ett till". Det är dessa stunder som gör att all tid, pengar, svett och tårar som jag lägger i stallet varje dag faktiskt är värt det. Eller det är mer än värt det, dessa stunder betalar tillbaka mer än 1000 gånger vilket också gör att jag nästa månad lägger ner ännu lite mer för att tillslut få tillbaka ännu lite mer. Och så vidare, tror ni fattar vart jag är på väg? Bara av att skriva om det gör mig flamsig och lycklig på nytt så jag tror att jag lämnar detta nu innan jag skruvar upp mig totalt.

Idag har jag bara pussat och klappat massor på min fina häst. Hon var på sitt mysigaste humör, sådär när hon nästan ställer sig på mina tår och trycker halsen mot mig för att jag ska klia lite till. Sådana dagar blir jag också lite extra kär i min häst. (Nördvarning!?)

Busans favorit öronpose :P 

Vintern har anlänt till Norrland 

1 kommentar:

Mulle sa...

Nu kommer tårarna igen!!!!